Medlemsförmåner

Hundaktiviteter

Du har tillgång till hundkurser, utbildningar, träningsytor, träningsgrupper, prov & tävlingar, utställningar, mentalbeskrivningar och mycket annat.

Medlemstidningen Brukshunden

Du får vår medlemstidning Brukshunden – Sveriges största hundtidning för aktiva hundägare – hem i brevlådan 6 gånger per år.

Försäkring för personolycksfall ingår

Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter, vår försäkring personolycksfall ingår i medlemsavgiften.

Rabatt på hundförsäkring

Du får rabatt på din hundförsäkring hos Agria djurförsäkring.

Förmånliga sakförsäkringar

Du får möjlighet till prisvärda sakförsäkringar – anpassade för dig som hundägare – genom Watercircles miljösmarta försäkringar.

Stipendier & utmärkelser

Som medlem har du också chans att söka stipendier för studier och projekt inom Svenska Brukshundklubbens verksamhetsområden.

Medlemmar som bidragit extra förtjänstfullt till sin klubb och vår organisation kan föräras våra förtjänsttecken och -medaljer