Unghundskurs höst

Unghundskurs

Kursen vänder sig till dig som gått valpkurs eller motsvarande. Du och din hund får fler verktyg för att dels ha en fungerande hund i vardagen, dels få verktyg som kan användas om du vill börja tävla.

Kursledare: Sara Ekendahl.

Hjälpinstruktörer: Christer Ekendahl och Jenny Nord

Start:  Torsdagen den 25 august kl 18.30,

Dag: Torsdagar 18.30-20.15, 8 kurstillfällen, dvs 16 studietimmar

Krav:Hunden ska vara mellan 8 mån – 24 mån vid kursstart och vaccinerad mot valpsjuka enligt SKKs anvisningar. Gärna även mot Parvovirus, smittsam leverinflammation och kennelhosta.

Föraren ska vara medlem i Höganäs Brukshundklubb.

Grundprincipen är en förare per hund för hundens bästa men om någon mer än föraren närvarar vid kursen måste denna betala familjemedlemskap.

Vi följer folkhälsomyndighetens, SKKs och SBKs anvisningar.

Kursavgift: 1400 kr. Kurslitteratur ingår.

Medlemskap tillkommer om ni inte redan är medlem, se nedan.

Sista betalningsdag:  1 vecka innan kursstart på Pg 64 19 44-4, gäller även medlemskap.

Frågor: Eva Hult  eller 0707-34 07 07 (efter 17.30)

Medlemskap

För att gå kurs hos Svenska Brukshundklubben krävs att man är medlem. Om du inte redan är medlem, ska medlemskapet, 527 kr, också vara inbetalt innan kursstart, se https://hbkone.mediakonsulter.se/index.php/klubbinfo/medlem-hos-oss

• Familjemedlemskap kostar 177 kr.
  • Om du är medlem i annan brukshundklubb betalar du 177 kr som delbetalande medlem.
  • Är du mellan 7 och 25 år kan du istället gå med i svensk Hundungdom, SHU. Information om detta hittar du på www.shu.se. Som hundungdomsklubbens hemmaklubb anger du Ängelholm och som övrig klubb  Höganäs Brukshundklubb.

Välkommen till Höganäs Brukshundklubb!

Anmälan klicka här